vrijdag 3 februari 2017














De baas over iedereen, 
behalve jezelf.



#Sixwordspoem

President Trump springt weer eens uit zijn vel...
Wereldleider zijn is toch nét even anders dan de baas waaraan iedereen moet 'gehoorzamen' in eigen bedrijf.





Bron: NRC https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/02/trump-maakt-telefonisch-ruzie-met-australische-premier-a1544107

donderdag 2 februari 2017

zwartezwanenzang






Wie weet het nog? Dat onschuldige kinderspelletje:

Witte zwanen, zwarte zwanen!
Wie gaat er mee naar engelland varen?
Engelland is gesloten
De sleutel is gebroken
Is er dan geen timmerman
Die de sleutel maken kan?

En BAM daar klapten twee kinderen de poort dicht en zat je gevangen. Maar net alsof. Voor de lol!

Nog zo’n herinnering uit het gemeenschappelijk geheugen.
‘Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd
'k loop de hele dag te zingen en te fluiten’
Een van de succesnummers van Kinderrren voor Kinderrren.

Vanmorgen werd ik ook wakker met een wijsje. Nu niet in, maar boven mijn hoofd, van de wekkerradio op het plankje boven het bed. Nog een beetje in de sluimerstand dacht ik even dat het nog een rommelige droomflard was, maar het bleek pure dagelijkse wakkere realiteit.
Het was een klarinetdeuntje, bespeeld door een Syrische muzikant. 
Jaren geleden met zijn vrouw en kinderen naar Amerika verhuisd. 
Begin januari vertrok hij, voor een internationale tournee met het Wit-Russische orkest waarmee hij regelmatig samenspeelt. De musici stappen vandaag of morgen in het vliegtuig, want de tour is klaar. 
Maar of de Syrische muziekmaker ook weer ‘gewoon naar huis’ kan, dat is nog maar de vraag!

In het Land van de Engelen (ja, dáárover ging het liedje destijds, niet over Groot-Brittannië) ging de poort bijna altijd snel weer open. 
Maar in het land waarin nu... 


Voor wie denkt: éérst zelf horen, dan pas geloven:

Podcast Radio 1 2 februari, 
blokje 07:00 – 08:00, beginnen te luisteren bij 40.34
http://www.nporadio1.nl/gemist

Oja, er was ook nog zo'n laatste couplet?

Laat doorgaan
Laat doorgaan
Wie achter is moet voorgaan!